Fairytale Beginnings – Holly Martin

Posted 27 augustus 2018 by Silke (boekinwonderland) in Reviews / 1 Comment

Fairytale Beginnings – Holly Martin

Milly Rose is een hopeloze romanticus die haar hart al meerdere malen heeft gebroken. Ze heeft een obsessie met Disney, maar de hoop op haar eigen prins heeft ze al lang opgegeven. Wanneer Milly echter moet de historische achtergrond van het kasteel in Clovers Rest moet onderzoeken, wordt ze meteen betovert door het prachtige kasteel. En ook wel een beetje door zijn aantrekkenlijke eigenaar... Cameron Heartstone.

Fairytale Beginnings by Holly Martin
on 10 July 2015
Published by Bookouture Pages: 229
Genres: Adult, Chicklit
Format: eBook
three-stars

WAT VOND IK VAN FAIRYTALE BEGINNINGS?

Volgers van mijn blog weten al langer dat ik een grote Holly Martin fan ben. Getuigen daarvan zijn mijn verschillende reviews van haar boeken. Maar haar oudere verhalen, daar kwam ik maar niet aan. Vreemd misschien, want ze staan wel allemaal mooi klaar om gelezen te worden op mijn ereader.  Fairytale Beginnings is zo een boek. Eentje waar ik zeker verliefd op zou worden, dacht ik. Want he wat klinkt er nu niet geweldig aan kastelen, disney en een knappe kasteelheer? Perfect toch?

Ik moet jammer genoeg constateren dat Fairytale Beginnings  mijn tot hier toe minst favoriete boek van Holly’s hand is. En eigenlijk doet het wel een beetje pijn om dat te moeten zeggen. Het is ook de eerste keer dat ik drie sterren geef aan een van haar boeken.  En ik heb zelf nog even getwijfeld om het 2,5 sterren te geven. Maar dat vond ik dan weer net wat te streng van mezelf.

Fairytale Beginnings is zonder twijfel een leuk boek om te lezen, maar het is ook niet meer dan dat. En wat ik zo ontzettend jammer vind is dat het de cliches aan elkaar  rijgt. Jammer genoeg ook enkele stereotypes waar ik als vrouwelijke lezer echt de kriebels van krijgt. Zo heeft Milly het hoofdpersonage nog nooit een orgasme beleefd en gelooft ze dat dit enkel voorkomt in films. (Serieus? Waar heeft deze vrouw de afgelopen 10 jaar gewoond? Las ze nooit de cosmo? Heeft ze geen vriendinnen?) Gelukkig is er de knappe kasteelheer die haar maar wat graag vertelt dat hij de tientallen vrouwen waar hij de lakens al mee deelde een voor een deed climaxen tot ze niet meer recht konden staan. (Serieus kerel? Dat is je pick up line?)

Daarnaast gedragen allebei de hoofdpersonages zich met momenten een beetje als tieners. Misschien begrijpbaar als de hormonen door je lijf razen, maar soms werd het net wat te kinderachtig. Er lijkt ook geen enkele structuur te zitten in de manier waarop ze met elkaar omgaan. Ze fladderen van liefde naar haat en terug naar liefde in nog geen 25 pagina’s. Zo jammer, want het liefdesverhaal verliest zo wel wat van zijn glans.

Je moet voor dit boek ook wel van een kleine portie fantasie houden, want het kasteel kent zijn eigen magie en zijn eigen spoken. Ook weer iets wat ik totaal niet had verwacht in een boek van Holly. Maar op zich kon ik dit stukje wel smaken en hield het wel wat vaart in het verhaal.

EINDCONCLUSIE FAIRYTALE BEGINNINGS

Fairytale Beginnings heeft zeker potentieel, maar het lijkt niet naar boven te komen. Het is een van Holly’s eerste boeken en ik heb het gevoel dat ze nog erg zoekende was tijdens het schrijven.
Een leuk, entertainent boek met een kleine Indiana Jones gehalte, maar jammer genoeg bereikt het nooit het niveau van haar recentere boeken.

three-stars

One response to “Fairytale Beginnings – Holly Martin

1. Oops! Eigenlijk is het ook wel een beetje herkenbaar. Oudere boeken van Nora Roberts en Jayne Krentz bezorgen me ook dat gevoel. De personages uit die eerder gepubliceerde verhalen voelen vaak zo gedateerd aan dat ik er net niet gek van word. Heel wispelturig (maar dan niet op een leuke manier maar zo één waarbij ze zichzelf om de alinea tegenspreken), belachelijk chauvinistisch (de mannen), …