Truly, Madly, Greekly – Mandy Baggot

Posted 6 augustus 2018 by Silke (boekinwonderland) in Adult, Genres, Reviews / 0 Comments

Truly, Madly, Greekly – Mandy Baggot

Ellen is onderweg naar het prachtige Griekse eiland Corfu om de Big Fat Greek Wedding van haar zus Lacey te plannen. Tussen al die huwelijksperikelen hoopt Ellen ook nog de tijd te vinden om een beetje rust in haar hart, maar ook in haar hoofd te vinden. Algauw gedraagt Lacey zich als een verwende Bridezilla en Ellen kan maar niet wegkijken van de knappe animator. Maar ze is toch helemaal niet opzoek naar een one night stand, laat staan naar liefde.

Truly, Madly, Greekly by Mandy Baggot
on 22 May 2015
Published by Bookouture Pages: 331
Genres: Adult, Chicklit
two-half-stars

Wat vond ik van Truly, Madly, Greekly?

Een tweetal jaar geleden las ik Those Summer Nights van Mandy Baggot en ik was meteen verkocht. Vlot geschreven en het bracht zonder twijfel Griekenland en dan voornamelijk Corfu tot leven. Ik waande me echt op vakantie. Later dat jaar had ik het genoeg een ARC van One Christmas Kiss in Nothing Hill te mogen lezen en daar merkte ik al dat dit boek niet helemaal met de klikte. Ik dacht dat het toen lag aan het feit dat ik zo verliefd was geworden op de Griekse setting in Baggots verhalen en dat Nothing Hill me niet genoeg kon bekoren. Daarom kocht ik dit jaar twee van haar boeken aan die zich in Griekenland afspelen en ik verheugde me echt op een herhaling van Those Summer Nights. Jammer genoeg bleef dat heerlijke vakantiegevoel een beetje uit…

Het verhaal van Truly Madly Greekly speelt zich terug af op Corfu, maar dit keer in een groot All Inclusive hotel. We volgen Ellen het hoofdpersonage dat samen met haar zus een bezoek brengt aan het hotel om een huwelijk te organiseren. De korte inhoud beloofd dat er Bridezilla toestanden aan te passen zullen komen. Maar ergens begin ik stiekem te denken dat de schrijver van de korte inhoud het boek zelf niet gelezen heeft of een korte inhoud schreef voor een boek dat ik in elk geval niet gelezen heb. De Bridezilla in kwestie is namelijk helemaal niet van plan in het huwelijksbootje te stappen (En neen, dit is geen spoiler, want dit is vanaf het begin van het boek heel duidelijk.) en gedraagt zich als een rotverwende kleuter wiens speeltje werd afgepakt. Ellen het hoofdpersonage is dan weer een beetje een gefrustreerde tante die haar angsten op iedereen rondom zich projecteert en heel moeilijk kan ontspannen.

Ook het andere hoofdpersonage Yan, tevens de adonis die Ellen moet doen smelten liet heel wat te wensen over. Ik begreep waarom Baggot ervoor koos om hem gebroken Engels te laten spreken, maar ik werd erg zenuwachtig van zijn ontzettend slecht Engels. Vooral omdat hij in het verhaal opgehemeld bleef worden vanwege zijn “uitzonderlijk goede talenkennis”.

Daarnaast vond ik de hele relatie tussen Yan en Ellen compleet ongeloofwaardig. Als het verhaal zich had gefocussed op een korte flirt met heel veel passie en lichamelijke aantrekkingskracht dan was ik helemaal akkoord gegaan. Ze konden amper een deftig gesprek met elkaar voeren, want ze verstonden elkaar niet. Maar toch wordt hij de ware, na amper enkele spelletjes darts en wateraerobics. Eerlijk… zestienjarige Silke zou hier waarschijnlijk vlinders van in de buik gekregen hebben. Drieëndertigjarige Silke ergerde zich echter dood en wou een aantal keer in pure frustratie het boek uit de deur kegelen.

Maar ik bleef lezen, want ik wou dat heerlijke gevoel van Corfu oproepen. Maar ook niets van dit alles. Het verhaal speelde zich bijna volledig af in een groot hotelcomplex waar er totaal geen Griekse authenticiteit te vinden was. En tijdens de twee uitzonderlijke uitstappen werd er ook geen enkele aandacht besteed aan het pittoreske Griekenland dat in haar vorige boek bijna een eigen personage was.

Nu ik leef op goede hoop. Na het lezen van dit boek ging ik even een kijkje nemen op goodreads en ook daar zijn de mening erg verdeelt en gaat het boek niet met ontzettend veel sterren lopen. Haar andere boek dat hier ook nog in de kast staat Single For the Summer krijgt wel erg goede commentaren. Dus ik blijf hopen dat ik toch nog eens een coupe de foudre mag beleven met een van haar boeken!

Eindconclusie Truly, Madly, Greekly

Ik moet dus jammer genoeg besluiten dat Mandy Baggot mijn verwachtingen niet kan inlossen en haar verhaal me bij momenten echt in slaap deed wiegen. Ik hoop echt dat een van haar volgende boeken me wel kan bekoren, want anders zal ze op mijn NTL lijstje verdwijnen.

two-half-stars